Aito avioliitto ja Mass Resistance

Vesa-Matti Louekoski UusiSuomi blogissaan sekä Ranneliike.net omalla sivustollaan ovat levittäneet valheellista tietoa Aito avioliitto ry:n ja amerikkalaisen Mass Resistance liikkeen yhteyksistä. Aito avioliitto ry:llä ei ole yhteistyötä Mass Resistance liikkeen kanssa. Emme ole tavanneet liikkeen amerikkalaisia edustajia ja meidän viestimme on ollut alusta lähtien hyvin erilainen. Aito avioliitto ry on ihmisoikeusjärjestö ja puolustamme lapsen oikeutta isään sekä äitiin ja sitä, ettei äitiyttä ja isyyttä mitätöidä Suomen lainsäädännössä. Emme ole ottaneet yhdistyksenä kantaa homoseksuaalisuuteen. Monet homoseksuaalit ovat asiamme kannalla.

Paheksumme Vesa-Matti Louekosken ja Ranneliike.net sivuston tapaa valheellisesti kytkeä yhdistyksemme Mass Resistance järjestöön tarkistamatta tietoa ensin meiltä tai Mass Resistance järjestöltä itseltään. He olisivat edes voineet katsoa omilta sivuiltamme kohdan ”Tietoa meistä”, jossa todetaan hyvin selvästi ja yksikäsitteisesti näin:

”Klassinen avioliittonäkemys ei perustu homofobiaan eikä sitä ole suunnattu ketään vastaan. Se perustuu avioliiton omaan luonnolliseen olemukseen, joka on rationaalisesti perusteltavissa ihmisen lisääntymisbiologiasta käsin.Emme hyväksy vihanlietsontaa ketään ihmistä tai ihmisryhmää kohtaan hänen näkemystensä tai seksuaalisen suuntautumisen vuoksi.”

Tämän periaatteemme mukaan olemme aina toimineet.

Viime kevään lehdistötiedotteessamme on maininta, että olemme samassa rintamassa tämän amerikkalaisen järjestön kanssa. Se tarkoittaa, että meillä on myös yhteisiä tavoitteita sananvapauden säilyttämisen puolesta. Heidän julkaisemansa video ”Mitä homoavioliitot tekivät Massachusettsille” on hyvä ja tärkeä varoitus kaikille siitä, miten sukupuolineutraali avioliittolaki vaikuttaa yleiseen sanan- ja mielipiteenvapauteen yhteiskunnassa. Tästä yhteisestä tärkeästä tavoitteesta huolimatta meillä ei ole virallista yhteistyötä järjestön kanssa.